lördag 27 oktober 2007

Tidig sovmorgon



Äsch, jag som hade lånat bort alla barnen och spetsat in mig på en sovmorgon utan vällingrevelj...och så vaknar jag kvart över sex, av mig själv, och kan inte somna om.

Nåja, uppstigning i sakta mak med frukostbricka framför ett av sommarens osedda avsnitt av Midsomer murders är inte helt fel det heller. Och efter en kväll med livemusik med hammondorgel-och-bas-jam på lokala haket kan man behöva ta det lite lugnt. Men fasen att man inte kan njuta fullt ut av barnfriheten, jag längtar redan efter mina små troll! Ska bara se färdigt på Barnaby & co...Trevlig helg!

3 kommentarer:

Pjöller maja sa...

det är så typiskt, jag är lika dan. när man är barn fri så länktar man bara efter dom och tvärt om =)

Maria sa...

PRECIS så är jag med. Åkte för några år sedan till Stockholm en helg och skulle bo på hotell och vara barnfri och sooova. Tror du att jag sov?? Nix pix jag låg vaken halva nätterna (i två nätter) och kom hem på söndagen totalt slut och inte utvilad alls.

...och snart Stockholm sa...

Haha, ja det är typiskt. Det verkar som om man bara behöver små kvartar, eller hur?! Små stunder utan barnen gör gott för själen, blir de för långa känner man sig halv..!
Livemusik på lokala haket låter underbart :-)