söndag 7 oktober 2007

Höst höst höst!

Efter både simskola och korvgrillning i skogen (ja alltså bara korvgrillningen ägde rum i skogen) kan man ju känna för att ta ut svängarna vid målarbordet en stund! I CD-spelaren Mozarts Requiem, den musik jag alltid spelar såhär års; den är för mig tätt förknippad med höstens färger och eftertänksamhet. För mig är hösten den bästa årstiden, då lugnar sig allt, man får kura inomhus och klä på sig lite lagom mycket när man går ut....man har tid att sitta och fika lääänge, man varken fryser eller svettas ute, ingen stark jobbig sol....

4 kommentarer:

Lime sa...

Härligt med korvgrillning ute. Passar ju perfekt på hösten. Det var sannerligen länge se'n jag tog ut svängarna vid målarbordet :-) Ser ju jättekul ut! Ha dé!

vinklar o vrår sa...

Håller med, hösten är den bästa årstiden!! Och vad mysigt med korvgrillning, det måste vi nog snart också göra. Men man får inte glömma degen till pinnbröden ;)

/ Maria

Maria sa...

JAg skulle gärna se simskolan i skogen =) Håller med om att det är mysigt med hösten!

Tingeltangel sa...

Vad roligt att du hittat min blogg. Tack för din kommentar... Det var kul att titta in på din blogg också. Din beskrivning av hösten känns mitt i prick.