lördag 13 oktober 2007

Loppisburkar



Tack för alla svar på mina frustrationsfunderingar. Tror att det tristaste är att det känns så tydligt att barnens barndom liksom bara rullar iväg i en rasande hastighet och jag hinner inte med...

Här har vi iallafall ett par glada och nyliga loppisfynd i blått. Har en likadan röd hästburk sedan förut, dock ej på bild ännu.

Ha en helmysig helg nu!! Vi ska hälsa på mormor, plocka (och glycerolkonservera) löv, gå på simskola ( i simhallen då;)) och fika med kompisar både här hemma och på utflykt.

6 kommentarer:

Tingeltangel sa...

Låter som trevlig sysselsättning ni planerat för helgen. Hoppas ni får det bra.

Anonym sa...

Hej!
Kul att du lämnade avtryck, så jag hittade till din blogg! Den ska jag lägga bland favoriter nu!
Ja tomaterna är goda när de är lite orange, så det blir nog å äta några till middagen idag!

VH Mamamekko

Maria sa...

Men så roligt, jag har rektangulära burkar med typ samma mönster...tror jag...måste fota dem någondag...(jag har en samling med fyra eller fem rektangulära...alla samma form men olika mönster)

Moster Mjölgumpa sa...

Jag känner igen det här hästmotivet från min mormor. Antingen var det från kakeldekor eller från en brödburk. Två helt skilda grejer, men jag minns inte riktigt. Måste nog fråga min mamma.

Lotten sa...

Men vad fina de var burkarna! Härlig färg!

Ha en kanontrevlig helg! Kram Lotten

Fine Little Day sa...

Den blå till höger står i min samling med.
Vad fint de kompletterar varandra.