söndag 28 oktober 2007

Flykt


Jahopp, så var det söndagkväll igen...alla ungarna mer eller mindre snuviga och hostiga. Blir det en VAB-dag imorgon tro?

Min arbetsgivare har sjangtilt nog erbjudit oss anställda gratis influensavaccin. Är det en slump att de flesta av dem jag pratat med som vaccinerat sig säger sig ha blivit jättesjuka av vaccinet? Det låter ju knasigt och otroligt och går emot den medicinska logiken, men jag har hört det från så många nu. What to do?

Efter en slappar-hemma-helg känner jag inte alls för att jobba imorgon. Vill hellre vara hemma. Eller resa långt bort. Här en gammal bild från en bakgata i Chelsea, NYC...skulle jag kunna få resa tillbaka dit?

3 kommentarer:

Maria sa...

Samma här, alla lite eller mer förkylda! Kanske blir man ändå mindre sjuk av vaccinet än vad man blir om man drabbas av influensan. Jag har hitills aldrig tagit vaccin mot det...men man bör kanske göra det??

Lotten sa...

Jag tog vaccinet och kände inget mer än lite lokal ömhet. Förra året däremot blev jag jättedålig... men det är inget emot vad man blir av influensan. Så jag tycker nog att du skall ta det... speciellt när barnen är små och man vabár tillräckligt som det är... utan influensa;-)

Anonym sa...

JAg har vaccinerat mig och frågade om det där först och då sa de att man blir sjuk om man redan är sjuk i virus när man tar sprutan. Men det är inte alls så vanligt som man kan tro :)