söndag 6 april 2008

Nostalgi



Mina gamla kassettband från 1970-talet funkar än. Även de som jag själv spelat tvåhundrafemtielva gånger. En kul sak jag glömde skriva om i julas var att min 6-åring lyssnade på Teskedsgumman i radions julkalender, samma inspelning som jag lyssnade på när den gick som julkalender när jag var 6 år! Den inspelningen har vi också på kassett - liksom en massa Astrid Lindgren-sagor, Scooby Doo, Televinken, Djurens brevlåda och lite snuttar här och där från barnradion som min mamma spelade in, företrädesvis sång & musik av någon ihärdig 70-talsproggare med ljus syn på barndomen:)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lite av det hände med mina barn också... Nu när de är vuxna så märks att ens musiksmak smittat av sig på dem...
Skoj att de inte bara tycker det är pest och pina med ens gamla idoler.

Anonym sa...

Tänk jag har sparat alla mina (hundratals), men jag trodde nog inte att de skulle hålla så här länge. Måste packa fram dem. Barnen tycker det är sååå antikt med kasettband! Tänk jag har en massa blandband fått av olika pojkvänner från förr, deras handstil kvar och allt. Snacka nostalgi!!!

Jo sa...

Hittade precis hit och ska börja med att skriva att du har en himla fin blogg. Väldigt snygga foton! Jag har också sparat mina gamla band, bla med Tracks-inspelningar.. Grodan Boll finns också kvar ;)

Maria sa...

Jag har kvar några kassettband. Minns när man satt och spelade in från Tracks och Svensktoppen...Men jag lyssnar aldrig på banden längre...

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Celulite, I hope you enjoy. The address is http://eliminando-a-celulite.blogspot.com. A hug.