lördag 26 april 2008

Snart sommar



Helt plötsligt var det sommarväder! Folk går omkring i ärmlöst och sandaler, jag hänger inte med riktigt. Jag är en sån som älskar mellanårstiderna, tycker vintern kan vara mysig i små doser, och sommaren likaså. Somrar och vintrar som börjar väldigt tidigt kan oroa en aning - man vet ju inte om det blir väldigt långa årstider. Det värsta jag vet är att svettas och känna mig varm och luddig i huvet....så den här tidiga sommarvärmen känns inte riktigt helt hundra, även om jag visst kan glädjas åt att barnen tycker det är kul med sol och hägrande bad, lek och ledighet.

Jag har inte slängt av mig klädlagren än, utan drar ut på det lite - men baksidan av det är ju att jag också får skämmas när jag hämtar på dagis en gassande eftermiddag där alla ungar utom min har solmössa på sig...där får det bli bättring.

7 kommentarer:

Emma Clara sa...

kännerigen mig nedan....men jag har inte skålar att lägga osorterat i...jag har stora korgar...en i varje rum...plus skålar...hihi

fingerspitz sa...

Visst är det lätt att bli överrumplad av vårvärmen. Lillasyster ville ha vinterstövlar igår och det blev ganska varmt kan man säga...

Fatet är ju fantastiskt, så där vill jag ha det i kolonin i sommar.

Maria sa...

Där vi bor så är det ju inte så varmt ännu, men jag brukar vara lite långsam med att fatta att jag kanske kan ta av mig kläder. Tror att min mamma finns där i mitt huvud och säger åt mig att man aldrig ska klä av sig för tidigt på våren...

Anonym sa...

Hej jag råkade snubbla in här och kände genast YES här blir det ADD to favorites...
Det är ett ljuvligt Arabia fat du har där
Vi hade ett liknande när vi växte upp som föreställer en torghandel i samma snirkliga svart/vita stil men VAD heter konstnärinnan /designern Aino eller Aina,Anja? Vet du? Vill samla på hennes keramik!!

read me... sa...

This is so cute... is it by Bjorn Wiinblad?

Fine Little Day sa...

Åh, fina fatet.

Fine Little Day sa...

Åh, fina fatet.