onsdag 26 mars 2008

Låt bilen stå


Jag försöker gå eller cykla dit jag ska, såvida det inte är bråttom som det ibland känns när "alla andra" hämtat alla sina barn från dagis och klockan är halv fem....då händer det att jag sparar tio minuter genom att ta bilen till dagis så det går fort. Jag sitter stilla så mycket på jobbet att den där transportmotionen verkligen behövs. Har förr gått på gym men tar mig inte tid till det nu, och gillar det inte så mycket heller. Jag tar iaf en 35 min promenad till kneget de flesta morgnar. Hur motionerar ni?

2 kommentarer:

Maria sa...

Tänk om man ändå hade ett sådant snyggt garage att låta bilen stå i...

Jag promenerar för det mesta med barnen till skolan och promenerar och hämtar dem. Dock bor vi på landet så om jag ska göra annat så måste jag ta bilen (ex till stan, handla mm)

Maria sa...

Hej
Jag brukar gå in här ibland men har nog aldrig skrivit någon kommentar, men nu gör jag det. Jag joggar några gånger i veckan och jag tycker inte att det är kul, men jag måste för att orka med. Jag åker tyvärr bil till jobbet de flesta dagar för jag har 2 mil till jobbet, men det skulle gå att åka buss varje dag också. Men det är det där med att hämta barn från dagis som gör mig stressad. Men du har rätt 10 minuter hit eller dit.