onsdag 26 november 2008

Snart advent igen

Rubriken betyder inte att jag tycker att det är advent för snart igen, men nog är det snart alltid, det var ju nyss nyårshelg? Eller?

Julsakerna står fortfarande ovetande travade i källaren, men före söndag ska de upp och placeras ut...

För att rivstarta julstämningen har jag anmält mig till en skojig sak, nämligen Julklappspåse Large.

Min mottagare är Maneki Neko/Lyckokatten, en ung dam med mycket bestämda och välformulerade intresseområden. Som tur är har hon också talat om vad hon inte tycker om, vilket ju förhoppningsvis ska underlätta. Tungan rätt i mun, det ska nog gå bra det här! Kommer att använda delar av hennes preferenslistor som inspiration men lägga en egen prägel på det hela. Om du läser här Lyckokatten, fear not:)

Om min avsändare Little Red Rucksack tittar in här, beklagar jag det omåttligt trista utseendet på bloggen! Du får bläddra tillbaka lite så ser du att det här är en rätt så ensidig och lite småytlig inrednings-/familjelivsblogg och inte ett porträtt av skribenten Essko...

Jag uppskattar det som står i profiltexten här till höger nånstans, och det är inte så noga att det som skickas behöver vara nytt eller påkostat eller så - men är det fint ihoplagt med en tanke bakom blir jag extra glad:)

Sånt som inte står i bloggen är tex att jag älskar storstäder och karga landskap, men solsemestrar åker jag på för barnens skull, jag har före min nuvarande profession sysslat med film, foto, måleri och skulptur, och jag älskar det engelska språket och den brittiska kulturen och åker till Storbritannien så ofta jag kan.

Jag lovar att göra mitt yttersta för att kunna lägga upp bilder igen (högst på önskelistan står en crash course i hur man lägger upp bilder från nätet när man inte har tillgång till de egna bilderna på den sugiga hårddisken:(, förklara det som om jag vore två år...). Extern hårddisk är på G men inte där än...

2 kommentarer:

e sa...

Hej och tack för alla tips du gav mig i texten! Nu vet jag vad jag ska packa i min julklapp till dig! :)

Har varit inne och läst din blogg de senaste dagarna och gillar den - det är innehållet som är det viktiga i en blogg!

Eva

Anonym sa...

Hej, kul att du kommenterade i min blogg (som numera finns på http://deliquate.blogg.se), det ska bli jättekul att få hem en stor julpåse. Såg du tipsen i inlägget? (http://deliquate.blogg.se/2008/november/julklappspasen-large.html) Hoppas det går bra, nu ska jag gå och planera klart paketet jag ska skicka :P
Kram