torsdag 4 september 2008

Medelhavet



Datorkrångleriet är fortfarande ett faktum, men här sitter jag på lånad dator och petar in ett sommarlovsminne som värmer mammahjärtat i den begynnande höstkylan.

Skulle gärna vilja presentera några loppisfynd och lite annat som kameran fångat, men det får väl vänta då.

I övrigt är det härligt med höst. Äntligen dags för kavaj, sjal, rejäla skor, kofta inomhus, rykande te på balkongen....plocka rönnbär till halsband, i ren luft, med blå himmel i bakgrunden.

Blev lite till mig när jag såg att Stevie ska sjunga i Globen om ett par veckor. Men tappade all gnista när jag såg vad man får betala för en plats på golvet framför (gillar inte "väggplatserna" i Globen, det är som att se konserten på TV ungefär....)....TVÅ PAPP! Jo tjena.

5 kommentarer:

Moster Mjölgumpa sa...

En härlig sommarbild.

Jag ser fram emot att få se dina loppisfynd också.

Maria sa...

Tur att man kan se på bilder och minnas sommar samtidgt som man njuter av hösten, härligt!

Pjöller maja sa...

maila mig linalf79@hotmail.com så kan komma in på bloggen =)

Monica Hansen sa...

Hoppas att data löser sig och att vi får läsa dig i deckarbloggen?

Monet sa...

Vid det här härliga Medelhavet befinner jag mig fortfarande! Bor här och saknar visserligen rönnbär och klarblå hösthimmel. Men det är bra fint här också, kolla själv!

Vill också gärna se dina loppisfynd, hittade hit genom femtiotalsjakten!