torsdag 21 februari 2008

De ska va så!



Två barn ville vara hos mormor i natt, och det fick de! Hemma är bara jag och minstingen och vi har det så mysigt så. Dock vill hon kolla på mitt gomsegel ideligen, kul först men lite jobbigt i längden.....det får mig att tänka på Televinken och Anita, har ni hört den där skivan där de leker doktor? Televinken tittar i Anitas hals och får syn på nåt som hänger där längst bak. Han blir lite förfärad men hon säger (medans hon gapar) "ge schka wa schå!" Ett stående nostalgi-utrop hos mig och mina gelikar (Vi Som Lyssnade På Televinken) i väl valda lägen - förvånansvärt användbart faktiskt.

Här ovan en annan barndomskompis. Försöker minnas melodin till Lennart Swahns inslag med JB men får inte till det riktigt. Nån som kan texten/melodin?

8 kommentarer:

Persiljas Hus sa...

Visserligen på norska men melodin är samma:



Hoppas länken fungerar. Annars kan du bara söka på john blund på youtube så kommer den upp.
"Titta kom och titta kom-se dig häromkring"...'

(Länken accepterades inte-fick ta bort den!)

essko sa...

ajusteja! Titta, kom och titta....*gnola* Tack!

Fine Little Day sa...

Åh, John Blund. Budade på en liknande docka på Tradera nyligen, vann inte...

Maria sa...

Jag har nog både text och noter till låten om du vill ha så kan jag ordna!!

I Veras hus sa...

NOSTALGI!
Anita & Televinken,John Blund,Drutten & Gena...mysigt..
Mina barn lyssnade varje dag på Anita & Televinken i trafiken ett tag.Just det, sök på Youtube.De har allt!

Hattifnattarna sa...

Ja visst är den mysig. Sjunger den ständigt här hemma. Texten har du här:

titta
kom och titta
kom sätt dig här omkring
det dröjer säkert ännu en stund
innan sömnen kommer med john blund
han vill visa oss någonting

sedan
genast sedan
när sagan tagit slut
så lovar vi att sova så sött
efter dagen är man ganska trött
men först tar john blund med oss ut

läggdags
det är läggdags
när klockan slagit sju
vi träffas säkert åter en dag
då vi roar oss igen ett slag
sov så gott god natt med er nu

Ha det så mysigt med minstingen.

essko sa...

Tack, tack för både tips och text och goda råd! Ska susa in på Youtube och se om jag kan få höra också...

...och snart Stockholm sa...

Älskade John Blund när jag var liten.

Den allra mest kärleksfulla födelsedagspresent jag gav till min mamma var min John Blund-docka :-)

Som jag bara lite, lite senare bad att få tillbaka.

(och det fick jag ju förstås:-)