söndag 6 januari 2008

Nästan nersläckt


Häpp! Min iBook har återupplivats med största tveksamhet, så jag skyndar mig att göra ett inlägg. Ser ut som om hårddisken håller på att ge upp. Ringde närmsta Apple-verkstad och fick veta att de vill ha 10 dagar och 600,- för att öht tala om för mig hur mycket det sen kommer att kosta att laga datorn...Konsulterade några Mac-intresserade kompisar och gemensamt kom vi fram till att man mycket väl kan införskaffa en ny hårddisk på närmsta nätteknikbutik och installera den själv. Ja, inte JAG då förstås, för jag tror mig inte om att bemästra såna aktiviteter. Men nån av kompisarna kanske vågar åta sig jobbet. Jag ska då gladeligen ge vederbörande de där 600,- för skruvandet...

Att man ska vara så beroende av avancerad (nåja, ur min synvinkel är datortransplantationer avancerad business) teknik för sin dagliga livsföring! Jag vill ju bara fortsätta ha tillgång till nätet, inget mer komplicerat än så! MIn iBook är bara 4 år gammal så än borde den väl inte ge upp helt, kan tyckas.

5 kommentarer:

Maria sa...

Jag har ju varit utan min dator i tre veckor, men imorgon får jag hämta den. Som tur var ingen skadad hårddisk, bara nätdelen och det blev "bara" 800:-...puh!

Persiljas Hus sa...

Jag har en extra hårddisk till min imac sen en vecka tillbaka.
Det har precis kommit ut på marknaden (tror jag). Så om imacens hårddisk kraschar finns allt kvar på dosan som alltid står här bredvid med den extra hårddisken. Det känns tryggt.

Emma Clara sa...

ohh nej hoppas att du får ordning på det....för att tiitta in här då och då är ju urkul!!

Anonym sa...

Bra att ha vänner som står till tjänst med det man inte behärskar, jag har rollen "datorvän" till mina novisa datorvänner, att lämna in en dator kan ju bli hur dyrt som helst...

essko sa...

Tack för peppande tillrop! Datorn funkar just nu motvilligt, har inte riktigt fått ordning på hur den ska lagas men på nåt sätt ska det gå....:)